PATVIRTINTA
                                                                                                                                                                                           Direktoriaus
                                                                                                                                                                                           2020 m. kovo 25 d.
                                                                                                                                                                                            įsakymu Nr. V-8

ŠIAULIŲ R. BAZILIONŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO
MOKYMO NUOTOLINIU BŪDU
UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMO
APRAŠAS

I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu aprašas (toliau – aprašas) nustato mokinių, kurie mokosi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programas, mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdus, kriterijus, formas bei tėvų, pedagogų, administracijos funkcijas ir atsakomybes.

II SKYRIUS
MOKYMO NUOTOLINIU UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMAS

2. Mokykla, organizuojanti mokymą nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu, valdo šiuos technologinius išteklius ir priemones:
2.1. virtuali mokymosi aplinka, naudojama mokinių mokymuisi (el. dienynas, Classdojo, Ema, Eduka, Zoom, Microsoft Teams, Microsoft Classroom, Facebook, Messenger) kurioje yra šie komponentai:
2.1.1. su 1–10 kl. mokiniais nuotoliniu būdu dirbama pagal esamą pamokų tvarkaraštį;
2.1.1.1. vaizdo pamoka trunka 10–15 min., po to mokiniai dirba savarankiškai, žinodami, kad iki pamokos pabaigos gali kreiptis į dalyko mokytoją (sinchroninis ryšys);
2.1.2. mokytojų Nuotolinio mokymo planų talpykla bei apklausos įrankiai virtualioje aplinkoje (e. dienyne, Microsoft Teams, Forms);
2.1.3. mokinių mokymosi pažangos ir pasiekimų, grįžtamojo ryšio fiksavimo erdvėmokinių darbams ir kūriniams kaupti ir vertinti (Forms, Google Classroom, Ema, Eduka);
2.1.4 skelbimų (naujienų, pranešimų) skyrius (el. dienynas, socialiniai tinklai, Messanger).
2.1.5. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo ugdytiniai veiklas organizuoja naudodami Facebook Messenger (uždara grupė).
3. Mokytojo vaidmuo:
3.1. mokytojas pamokų planą rengia savaitei arba dviem, galima rengti etapui, ciklui;
3.2. mokytojas siunčia mokiniams pamokų (etapo, ciklo) planą per el. dienyną. Jei reikia, parašo laišką visai klasei su papildomais nurodymais;
3.4. mokytojas yra pasiekiamas mokiniams, tėvams pagal pateiktą pamokų tvarkaraštį. Tuo metu mokytojas el. būdu individualiai konsultuoja mokinius, atsako į iškilusius klausimus;
3.4.1. atskiru susitarimu mokytojas gali dirbti su mokiniais ir skirtingu laiku (asinchroninis ryšys)
3.5. mokytojas mokinių įvertinimus ir lankomumą fiksuoja el. dienynuose;
3.6. mokiniai vertinami už mokytojų pateiktų užduočių bei testų atlikimą. Įvertinimai fiksuojami el. dienyne.
4. Švietimo pagalbos specialistų vaidmuo:
4.1. logopedas nuotoliniu būdu organizuoja korekcinį darbą vaikams, turintiems kalbos ir kalbėjimo sutrikimų. Laikas derinamas su tėvais.
4.2. specialusis pedagogas nuotoliniu būdu teikia specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų, sutrikimų bei negalių, derindamas tvarkaraštį su mokytojais dalykininkais.
4.3. socialinis pedagogas sprendžia problemas su tėvais, jeigu mokinys nesilaiko mokymosi nuotoliniu būdu tvarkos. Kartu su klasių vadovais ir administracija sprendžia mokinių, neturinčių techninių priemonių nuotoliniam mokymosi būdui, problemas.
4.4. klasės vadovas konsultuoja mokinius ir tėvus nuotolinio mokymo klausimais.
4.5. bibliotekininkas teikia pagalbą mokytojams rengiant planus (skenuoja ir pan.).
5. Mokinių ir tėvų vaidmuo.
5.1. mokiniai turi kiekvieną dieną prisijungti prie el. dienyno, Messenger grupės ir atlikti užduotis;
5.1.1. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės vaikams padeda dalyvauti virtualioje ugdymosi aplinkoje tėvai;
5.2. mokinys, neturintis galimybės prisijungti pagal tvarkaraštį, užduotis atlieka asmeniškai suderinęs su dalyko mokytoju;
5.3. tėvai turi informuoti klasės vadovą apie vaiko ligą ar kitas priežastis, dėl kurių negalės atlikti mokytojo (pagalbos mokiniui specialisto) skirtų užduočių.
6. Administracijos vaidmuo.
6.1. administracija informuoja tėvus apie nuotolinio mokymosi tvarką per el. dienyną, socialinius tinklus;
6.2. administracija organizuoja pedagogams IT mokymus, nuotolinius susirinkimus dėl nuotolinio mokymo organizavimo, planų rengimo ir kt.
7. Reikalavimai pamokų planams, užduotims.
7.1.1–10 kl. mokiniams rengiami planai savaitei arba dviem, etapui arba ciklui (atsižvelgiama į dalyko specifiką, pvz. jei savaitinė 1 arba 2 pamokos – planuojama 2 savaitėms, 5 savaitinės pamokos – veikla nurodoma savaitei), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės ugdymo planas rengiamas savaitei.
7.2. 1–10 kl. plane nurodoma tema, uždavinys.
• pateikiama mokomoji medžiaga (vaizdinė mokomoji medžiaga, nuorodos į šaltinius, vaizdo medžiagą);
• įkeliamos konkrečios užduotys, kurias mokiniai turi atlikti (nuorodos į šaltinius, nuskenuoti, atspausdinti pratimai, klausimai, lentelės ir kt.);
• pateikiama atsiskaitymo ir grįžtamojo ryšio forma (nuoroda į klausimyną (pvz., Forms), lentelė, klausimai ar nurodoma konkreti užduotis, kuri bus vertinama. Galima atskiras užduotis skirti mokinių grupei, porai. Taip skatinti jų bendradarbiavimą nuotoliniu būdu;
• tiksliai nurodoma, iki kada šią užduotį reikia atlikti ir kokiu būdu ją pateikti mokytojui. Galima siųsti per e. dienyną arba el. paštą (jei prašoma atsiųsti paštu, nurodomas mokytojo el. pašto adresas). Jei norima, kad medžiaga būtų įkelta į el. mokinio aplanką, tiksliai nurodoma vieta. Jei pildoma Forms apklausa, siunčiama nuoroda, kad iš karto spustelėtų nuorodą ir atsakytų į klausimus;
• nurodomi vertinimo kriterijai, jei darbas bus vertinamas pažymiu.
7.2. Rengiant užduotis orientuotis į socialinės sąveikos virtualioje aplinkoje taikymą (mokymosi bendradarbiaujant strategijos: teigiama tarpusavio priklausomybė, užduotys, bendras tikslas ir pan.).
                                                                                         III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
8. Mokinius, ugdytinius nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu moko mokyklos mokytojai.
9. Tėvai (globėjai, rūpintojai) visą reikalingą informaciją gali gauti ir asmeniškai, susisiekę su administracija, klasių vadovais, mokytojais.
10. Mokykla pasilieka teisę Aprašą koreguoti.


Dabar naršo

Dabar svetainėje 274 svečiai (-ių) ir narių nėra

Straipsnių peržiūrėjimai
536245